Ne fogyassz rossz minőségű ételeket

Nyisd ki a hűtőt és szabadulj meg az alacsony minőségű ételektől. Ilyenek a zsíros, sok tartósítószert , sok cukrot – és különböző mesterséges anyagokat tartalmazó táplálékok. Ezeket könnyen kitudod szűrni, ha elolvasod a csomagolásukon lévő leírást, hogy mit is tartalmaznak. Amint kidobtad az összes ilyen vacak ételt, menj és szerezz be minőségi ételeket és azokkal töltsd fel a hűtőt.

Mozogj minél többet

Szinte már közhely, de nem lehet elég sokszor mondani, hogy a mozgás az egészség egyik fő alappillére. Ha teheted minél többet mozogj, hiszen a mozgásnak számtalan jótékony hatása van az egészségre: élénkíti a vérkeringést, segít megőrizni a testsúlyt, növeli a tüdő és a szív teljesítő képességét,megelőzheti a szív és érrendszeri betegségek kialakulását, segít a stressz csökkentésében és még sok-sok kedvező hatással rendelkezik.

Használj  természetes és bio kozmetikumokat

Néhány kozmetika termék olyan silány minőségű, hogy többet árt a bőrnek, mint amennyit használ – köszönhetően a különböző mesterséges anyagoknak és tartósító szereknek. Ezért ha lehet részesítsd előnyben a bio kozmetikai cikkek vásárlását és a természetes alapanyagú testápolókat, bőrápolókat.

A víz a barátod

Fogyassz sok folyadékot és kerüld el a dehidratációt. A napi ajánlott folyadékbevitel 2-3 liter.
Kerüld a kávé és az alkohol fogyasztását

Mindkét ital méreg, így ha lehet kerüld ezeket az italokat vagy legalábbis redukáld le minél alacsonyabb mennyiségre a kávé és alkohol fogyasztást.

Fogyassz sok gyümölcsöt és zöldséget

Az egyik legegészségesebb ételek közé tartoznak a gyümölcsök és zöldségek, amelyek hihetetlen sok vitamint tartalmaznak. Néhány havonta tarthatsz 1-2 napos méregtelenítő kúrát is, amikor csak zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz.

A zsír fogyasztást se felejtsd el

A egészséges táplálkozás nem csak a gyümölcsökről, zöldségekről szól, hanem fontos részét képezik a zsírok is, hiszen sok vitamin zsírban oldódik. Csak ügyelj, hogy ne vidd túlzásba a zsírok fogyasztását.
Vedd igénybe életmód tanácsadó vagy személyi edző szolgáltatását
A egészséges életmód tanácsadó vagy személyi edző nem feltétlen szükséges, viszont ha elfoglalt vagy és nincs időd megfelelően tájékozódni, tanulni a megfelelő táplálkozással, diétával és a különböző mozgás, edzés formákkal kapcsolatban, akkor jó megoldás lehet egy életmód tanácsadó segítségének igénybevétele, aki segít elindulni.

Fokozatosan változtass életmódot

Az életmód váltás nem megy egyik napról a másikra, ezért légy türelmes magadhoz és fokozatosan állítsd át szervezeted az új életmódra.

Szakíts időt az alvásra
A szervezet alvás közben regenerálódik, töltődik fel energiával. A hosszú távú kialvatlanság nem egészséges, így törekedj legalább a napi 6-8 óra alvásra.

Kapcsolódó cikkek:

10 tipp az egészséges életmódhoz bejegyzéshez 1 hozzászólás

  • zina szerint:

    Jó kis életmód tippek, de szerintem ennyi még kevés az egészségesebb életmódhoz, viszont aki még csak most gondolkodik rajta annak jó olvasni való. Én még kiegészíteném annyival, hogy az akarat erő nagyon fontos dolog, hogy be is tartsuk, megfogadjuk legalább a felét a fentebb olvasható tippeknek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.