június 2011 hónap bejegyzései

Egy új fajta táplálkozási rendszert szeretnék bemutatni nektek, melynek  lényege a jó minőségű fehérjék bevitele, mely elengedhetetlen az izomzat megtartásához, a szervezet megfelelő működéséhez, az anyagcsere-folyamatok problémamentes működéséhez. A minőségi és mennyiségi fehérjebevitelnek köszönhetően a szervezet minden bevitt tápanyagot hasznosít, az alacsonyabb energiabevitel hatására a saját, elraktározott zsírtartalékaival pótolja a hiányzó napi energiát. Ennek a diétának az az előnye, hogy a szervezet nem koplal, a fogyás zsírból történik az izomzat megtartása mellett,   így a diéta befejeztével elkerülhető a visszahízás, azaz a jojo-effektus. Kíméletes és biztonságos, hiszen a szervezet minden szükséges tápanyagot megkap a kúra során. Tudjátok már melyik diétás módszer ez? Annyit elárulok, hogy németek próbálták ki először…

A hosszú hideg tél után végre megjött a jó idő, s ezzel együtt minden hölgy fogyni akarási kedve, hisz a strandon jó kell kinézni a fürdőruhában. Pár kiló leadása nem igazán jelent  nagy problémát, egy kis odafigyeléssel, édesség fogyasztás csökkentésével, s emellett a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásának növelésével, valamint egy kis extra mozgással mindez könnyen elérhető. De mint mindenre, erre is igaz: akarni kell. Minden a fejben dől el.

Ha az életmód minimális megváltoztatása ennek ellenére gondot jelent, hajlamosak vagyunk hozzányúlni a “csodaszerekhez”, melyek rövid idő alatt fantasztikus karcsúságot ígérnek, s mi el is hisszük ezeket. Pedig ezek a kilók nem csak lefele tudnak szaladni a hiszékeny hölgyekről, hanem felfele is, hisz amint abba hagyják a fogyókúrát, már is rakódnak visszafele azok a fránya kilók, s a végére többet mutat a mérleg, mint mikor elkezdtük a fogyókúrát…ismerős ez a helyzet? Ez hívják jojó-effektusnak, s ez az, amitől a legtöbben szenvednek. De lehet-e úgy fogyni, hogy a a leadott kilók a fogyókúra befejeztével ne rakódjanak vissza ránk? …..Igen, a jojó-effektus kiküszöbölhető, de tudni kell hogyan!  Holnap elárulom neked, hogyan!

„Ha reggel felkelek, azt mondom magamnak: Két lehetőséged van. Választhatsz, hogy jó- vagy rosszkedvű akarsz-e lenni. Minden alkalommal, ha történik valami, magam választhatok, hogy elszenvedője legyek a helyzetnek, vagy tanuljak belőle. Minden alkalommal, ha odajön valaki hozzám, hogy panaszkodjon, elfogadhatom a panaszkodását vagy felhívhatom a figyelmét az élet szépségeire. Az élet csupa választási lehetőségből áll. Te döntöd el, hogyan reagálsz a különböző helyzetekben. Választhatsz, hogy az emberek hogyan befolyásolják a hangulatod.” – az ismert internetes körlevél pozitív gondolkodó főhősének mondatai nagyon sok ember gondolkodását változtatták már meg jó irányba. Az élet lehetőségeihez való pozitív hozzáállás a fejben dől el, éppen ezért mi magunk tehetünk leginkább arról, hogy hogyan éljük életünket: optimistán vagy pesszimistán.

Mi erről a véleményed?

“A Béres Egészség Hungarikum Program “Egészségboldogság” néven országos, reprezentatív kutatást végzett, melyben az egészség, közösség és boldogság összefüggéseit kutatta. A felmérésből kiderült, hogy a magyar lakosság családi körbe zárkózott, és társadalmunk jelenlegi állapotának megítélése ellentmondásos. A magyar felnőttek 59%-a szerint olyan társadalomban élünk, ahol az emberek csak magukkal törődnek. A válaszadók mindössze csak harmada (34%-a) számolt be olyan csoportról, közösségről (pl. valamilyen klub, sportegyesület vagy társaság), ahová rendszeresen eljár, vagy amelynek munkájában rendszeresen részt vesz. Életminőségünk és testi-lelki egészségünk fontos meghatározója, hogy vannak-e a környezetünkben olyan családtagok, barátok esetleg munkatársak, akikkel bizalmi kapcsolatban állunk, illetve nehéz élethelyzetekben mennyire támaszkodhatunk a körülöttünk élők segítségére.”

Ezen felmérés eredményei alapján érdemes elgondolkodni azon, mi magunk milyen életet élünk, milyen közösség(ek) tagja(i) vagyunk, mert testi-lelki egészségünk meghatározója lehet mindez. A vizsgálat eredménye szerint a  mai informatikában gazdag világunkban az Internet ill. az Interneten lévő közösségi élet is fontos szerepet játszhat egészségünk fenntartásában, mint pl. az Eletmodblog.hu -t olvasó emberek is egy kis közösséget alkotnak, akiknek nagyon fontos az egészségük. Te hány közösségnek vagy tagja? S hány közösségben végzel aktív tevékenységet?

Várom válaszaitokat: Ildikó