A fogyókúrával kapcsolatban számos tévhit kering, ami nem csoda, hiszen rengeteg embert érint, akik különböző fogyókúrás tippeket osztogatnak egymásnak és ezzel hatalmas mennyiségű információt hoznak létre a témában. Viszont ennek hátránya, hogy sok téves információt is lehet olvasni különböző fogyókúrás médiákban – és a fogyni szándékozó ember könnyen összekeveredik, olyannyira, hogy végül még vizet sem mer inni, mert azt hiszi, hogy hizlal.

5 tipikus fogyókúrás tévhit:

1. Este, lefekvés előtt ne együnk

A lényeg nem az, hogy mikor eszünk, hanem, hogy mennyit és milyen minőségű ételt fogyasztunk. Ha rendszeresen mozgunk és figyelünk a helyes táplálkozásra, akkor nagy gond nem lehet az esti kajával. Arra azért tényleg érdemes figyelni, hogy túl sokat és zsíros kaját lehetőleg ne együnk lefekvés előtt, hanem inkább részesítsük előnyben a kalóriaszegény ételeket: zöldség, gyümölcs, müzli és hasonlók.

2. A tejtermékek fogyasztása kerülendő a fogyókúra alatt

A tejtermékek fontos részét képezik az egészséges táplálkozásnak, így a megfelelő mennyiségben való fogyasztásuk javasolt fogyókúra során is.

3. Hagyjuk ki a reggelit, vagy együnk keveset reggelire

Az egyik legnagyobb hiba amit ellehet követni, ha fogyókúrázzunk. Ugyanis a reggeli feltölt energiával és beindítja az anyagcserét – és napközben nem leszünk éhesek, gondolataink pedig nem fognak folyamatosan a kaja körül járni. Ezért  érdemes reggel  étkezni, sőt ilyenkor vegyük magunkhoz a legtöbb kalóriát és inkább az esti órákban együnk kevesebbet.

4.   Ha nagyon keveset eszünk akkor gyorsan fogyunk

Ez így nem teljesen igaz, ugyanis a koplalás csak rövid távon megoldás és fen áll annak a veszélye, hogy sokkal többet hízunk amikor felhagyunk vele. Ezt nevezik jojó effektusnak. A hosszú távú sikeres fogyókúrához elengedhetetlen az egészséges életmódra való átállás, ami megköveteli mind a helyes táplálkozást és a mozgásban gazdag életmódot. Persze ha csak pár kiló leadásáról van szó akkor segíthet a néhány napos koplalás, de akkor is zöldségben és gyümölcsben gazdag étrenddel.

5.   Zsíros ételt abszolút nem szabad enni

A szervezetnek szüksége van zsírokra, sok vitamin is zsírban oldódik, ezért teljesen mellőzni az étrendből nem jó ötlet, viszont tény, hogy nem egészséges a túlzásba vitt fogyasztása a zsírnak.  Állati eredetű zsírok helyett célszerű  olívaolajat, halolajat vagy növényi magvakból készült olajat fogyasztani.

Kapcsolódó cikkek:

5 fogyókúrás tévhit bejegyzéshez 1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.