Aki már próbált fogyni, biztosan tapasztalta a fogyókúra különböző buktatóit!

,,Alig eszek valamit, mégsem fogyok!’’ vagy  ,,Ha kicsivel többet eszek rögtön visszahízom, amit addig leadtam.’ vagy ,,Éhezek mégsem csökken a súlyom!’’

Néhány jó tanáccsal segítek ezeket a nehézségeket kiküszöbölni:

  • A súlycsökkentés leghatékonyabb módja, ha kevesebb kalóriát fogyaszt el, mint amennyi a szükséglete és a többet használ el, mint a felvétel! Tehát a fogyókúrás étrend mellé minden esetben ajánlatos testmozgást végezni.
  • A fogyókúra kezdeténél elfogyasztott kalória maximum felével lehet kevesebb a fogyókúra előtti kalória bevitelnél! Ha túlzásba viszi a kalória megvonást a szervezete védekezik és csökkenti az alap anyagcserét. Ebben az esetben nem vagy csak nagyon kis mértékben fog csökkenni a testsúly.
  • Nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő folyadék bevitelre! A fogyás során a szervezetben visszamaradó ,,bomlástermékek, salakanyagok’’ a folyadékkal ürülnek ki. Erre legalkalmasabb a tiszta víz!
  • Ha teheti napi rendszerességgel ugyanabban az időpontban étkezzen!
  • A szükséges kalóra mennyiséget napi 4-5 részre ossza el! Így egyszerre kevesebb lesz az energia bevitel, mely segít elkerülni a raktározást.
  • A napi utolsó étkezése 18 óránál ne legyen később!
  • A cukrot hagyja ki az étrendjéből! Kalóriát nem adó édesítővel helyettesítheti.
  • Az alkohol is „üres energia”. Ne fogyassza, ha fogyni szeretne!
  • A szénhidrátot tartalmazó nyersanyagok rostos formában illeszthetők az étrendbe. Pl.: magvas vagy teljes kiőrlésű kenyér a fehér helyett, teljes kiőrlésű liszt a fehér helyett, barnarizs a fehér helyett.
  • Csökkentse a zsírbevitelt! Húsokból, tejtermékekből a soványabbat fogyassza! Zsírszegény ételkészítési módszereket alkalmazzon! Pl.: gőzölés, párolás, fóliában, sütőzacskóban, cserépedényben sütés.
  • Étkezései minél több rostot tartalmazzanak! Ez egyrészt segít az éhségérzet csökkentésében, mert nagy a telítő értéke, másrészt gátolja a többi tápanyag felszívódását. Pl.: zsír.
  • Fontos a megfelelő mennyiségű vitamin és ásványi anyag bevitele a fogyókúra alatt. Ezért fogyasszanak sok zöldséget, főzeléknövényt és nem túlérett gyümölcsöt, minél többet nyersen!
  • A szervezetnek teher a túlsúly, de ugyanúgy megterheli a hírtelen fogyás is. A fogyás üteme akkor viseli meg legkevésbé a szerveinket, ha heti 0,5-1 kg közötti.
  • A fogyókúra eredménye nem egyenes arányos a rászánt idővel! Javaslom, hogy csak hetente egyszer mérje a testsúlyát! Reggel étkezés előtt és ugyanabban a ruhában.

A fogyókúrázók többségében felmerül a gondolat, hogy fogyását valamilyen táplálék kiegészítővel támogassa! Semmiképp sem ajánlom azokat a készítményeket, melyek azt ígérik, hogy bármit és bármennyit ehet, ülhet a TV előtt és ha beveszi a ” csodaszert ,, így is fogy!

A fogyás mindenképp életmód váltást igényel, melyet támogathat megfelelő hatóanyagot tartalmazó táplálék kiegészítővel.  Számtalan ilyen készítmény kapható a kereskedelemben. Egyik az éhségérzetet csökkenti, másik a zsírfelszívódást gátolja, a harmadik az anyagcsere működését serkenti, stb.

Én az Ayura Herbal Slim növényeket tartalmazó étrend-kiegészítő kapszula használatát javaslom.

Fontos szempont, hogy természetes összetevőket tartalmaz. Így nem terheli vegyi anyagokkal a fogyókúra során amúgy is tisztítandó szervezetét. Összetevői egyszerre több irányból támogatják a testsúly csökkentését.

Fokozza a zsírégetést (L-karnitin, CLA, zöld tea, chili paprika), csökkenti az étvágyat ( L-karnitin, kaktuszrost ), gátolja a zsírok felszívódását ( L-karnitin, kaktuszrost ) fokozza az anyagcserét ( zöld tea, chili paprika ) támogatja a szervezet szénhidrát  egyensúlyát ( kaktuszrost, CLA ). Mindezek mellett hozzájárul a vitamin és ásványi anyagok pótlásához ( zöldtea, chili paprika ) és támogatja a megfelelő bélműködést ( kaktuszrost).

Amennyiben van a túlsúlyhoz társulva valamilyen betegsége (szív és keringési rendszer betegsége, diabetes, pajzsmirigy betegség, stb.)ne kezdjen önállóan fogyókúrába! Ilyen esetben konzultáljon dietetikussal, hogy a megfelelő utat találja meg az egészséges testsúly eléréséhez.

 

Hojcska Noémi

dietetikus

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.