A fehér rizs növelheti a cukorbetegség kialakulásának esélyét

Harvard Egyetem által végzet kutatás során megállapították, hogy a fehér rizs jelentősen emeli a vércukor szintet, ami által növekszik a cukorbetegség kialakulásának esélye. Ugyanakkor azt is megállapították, hogy teljes kiőrlésű ételek csökkentik a cukorbetegség kialakulásnak esélyét, ugyanis azok sokkal lassabban bomlanak le, szemben a fehér rizzsel. Ilyen egészségesebb étel a barna rizs is , ami kevésbé emeli a vércukorszintet.

A BBC elmondása szerint a kutatást 200000-es mintán végezték, ami elég nagynak számít A  vizsgált személyeket két nagy csoportra osztották: az egyik csoport teljes kiőrlésű ételeket fogyasztott amíg  a másik csoport csak fehér rizst evett. Az eredmény pedig azt mutatta, hogy a teljes kiőrlésű ételeket fogyasztóknál 11%-al kevesebb eséllyel alakul ki 2-es típusűú cukorbetegség.
Forrás: BBC

Filed Under: Életmód - Egészség

Tags:

About the Author:

RSSComments (0)

Trackback URL

Szólj hozzá!




Ha te szeretnél képet feltölteni akkor használd a Gravatart.