A kávé egészségre gyakorolt hatásáról egyre több közlemény jelenik meg, így most már nyugodtan elmondhatjuk, hogy a kávé mértékkel történő fogyasztása egészséges.

Íme a 7 legfontosabb egészségmegőrző hatása:

  1. Májvédő hatás: napi két csésze kávé 43 %-al, három csésze kávé már 57 %-al, négy csésze pedig 65 %-al csökkenti a májcirrózis, azaz májzsugorodás kialakulásának esélyét.
  2. Szívvédő hatás: napi 3-4 csésze kávé 19 %-al mérsékli a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának kockázatát.
  3. Cukorbetegség esélyét csökkentő hatás: minden csésze kávé elfogyasztásával 7 %-al mérsékeljük annak esélyét, hogy 2-es típusú cukorbetegségünk alakuljon ki.
  4. Daganatos betegség elleni védő hatás: a napi három csésze kávénál többet fogyasztók esetében 18 százalékkal kisebb az esélye annak, hogy valamilyen rákos megbetegedés alakuljon ki.
  5. Elbutulás elleni hatás: a kávé fogyasztók 16 %-al kisebb eséllyel fognak szellemileg leépülni (pl. demencia, Alzheimer-kór).
  6. Depresszió elleni hatás: a napi két-három csésze kávét fogyasztóknál 20 %-al kevesebb a depressziós.
  7. Hosszabb élet: a három vagy több csésze kávét ivó férfiak 12 %-al, míg a nők 7 %-al kisebb eséllyel haláloztak el.

…és akkor még a ganodermás kávé okozta plusz hatásokról még nem is beszéltünk…

Kellemes kávézást kívánunk!

Felhasznált forrás: http://www.origo.hu

Kép forrása: https://weheartit.com/inspirations/winter

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.