Szakértők szerint az ajánlott napi folyadék bevitel, úgy 1.5 liter körül van. Fogyókúra alatt pedig ajánlott a napi 2-3 liter folyadék fogyasztása. A legjobb, ha tiszta vizet iszunk, esetleg ásványvizet, ez utóbbi akkor javasolt, ha olyan tevékenységet végzünk ami nagyobb megterheléssel, folyadék és ásványi anyag veszteséggel jár: edzés,futás,nagy meleg stb. Lehetőleg szénsavmentes ásványvizet fogyasszunk.

A víz fogyasztásának előnyei:

  • Segíti az elfogyasztott táplálék emésztését
  • Méregtelenít
  • Csökkenti az étvágyat
  • Segíti a vitaminok és ásványi anyagok felszívódását, hiszen soknak ez az oldószere
  • Tápanyagot szállít a sejtekhez

A sok folyadék fogyasztással a dehidratációtól is megvédhetjük szervezetünket, ami fáradékonyságot és fejfájást okozhat. Fogyókúra szempontjából pedig még egy lényeges tulajdonsága lehet, hogy csökkenti az éhségérzetet, mivel egyes kutatások szerint agyunk sokszor  nem képes eldönteni, hogy szomjasak vagyunk vagy éhesek.
Tehát látható, hogy a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása igen fontos a szervezetünk számára.

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.