Sokan kezdenek bele a fogyókúrába anélkül, hogy mérlegelnék annak egészségre való hatását, holott a fogyókúra azért nem játék, hiszen egy rosszul megválasztott fogyókúrás módszer elég sokat árthat az egészségnek,  és a hirtelen leadott kilók a későbbiekben többszörösen jöhetnek vissza, nem beszélve a  vitaminhiány kialakulásának kockázatáról és egyéb egészségkárosító hatásokról.  Habár még egészséges  táplálkozással foglalkozó  szakemberek, egészséges életmód tanácsadók  körében is vitatéma, hogy milyen az egészséges fogyókúra, viszont egy biztos, hogy a hosszú távú fogyáshoz életmódváltásra van szükség.

Tehát aki fogyni szeretne annak nincs könnyű dolga, annak ellenére, hogy a különböző egészséges életmóddal foglalkozó offline és online magazinokban rengeteg féle fogyókúrás módszer és fogyással kapcsolatos információ érhető el.

A legnagyobb gondot talán az okozza, hogy sokan előnyben részesítik a gyors fogyókúrát, pedig valószínűleg a felesleges kilók nem néhány hét alatt, hanem inkább sok hónap vagy év alatt lettek felszedve, így ha azoktól valaki egészségesen akar megszabadulni, akkor számolnia kell azzal, hogy kitartásra és sok esetben teljes életmód váltásra , na meg több hónapra vagy akár évre lesz szüksége ahhoz,  hogy megszabaduljon  a felesleges kilóktól.  A koplalással és a különböző divatos diétákkal, amik gyors fogyókúrás hatást ígérnek az esetek többségében csak átmeneti sikereket lehet elérni, hiszen hiába fogyókúrázik valaki egy-két hétig, ha utána folytatja az egészségtelen táplálkozást  – és ezáltal  a néhány hét alatt leadott kilókat gyorsan visszaszedi, sőt annál még akár többet is visszaszed, mint amit a fogyókúra előtt, köszönhetően az úgynevezett jojó effektusnak.

De milyen is az egészséges fogyókúra?

Ha nem 2-3 kiló gyors leadásáról van szó akkor elmondható, hogy az egészséges fogyókúra titka inkább az életmódváltásban rejlik, mintsem a különböző divatos fogyókúrákban. Tehát szinte már az unalomig ismételt sok zöldség, gyümölcs, kevés zsíros étel , minőségi ételek  és sok mozgás az ami megoldás lehet és el kell felejteni a fogyókúra gyorsan típusú hozzáállást.  Táplálkozási szakértők, dietikusok szerint az egészséges fogyás, úgy heti 0.5 kg között van, ami végül is jó hír a fogyni vágyóknak, hiszen heti fél kiló fogyás az nem valami megterhelő, viszont sokan türelmetlenek és inkább a drasztikusabb, gyors fogyással kecsegtető  diétákat választják, majd amikor nem bírják a koplalást, feladják  a fogyókúrát és visszahízzák a leadott kilókat.

Néhány tipp az egészséges fogyókúrához. egészséges táplálkozás kialakításához

–          Kerüld a túl zsíros ételeket

–          Részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű kenyeret

–          Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt

–          Táplálkozz változatosan, ugyanakkor minőségi ételekkel

–          Ne hagyd ki a reggelit a mindennapi étkezésből

–          Késő este lehetőleg ne egyél vagy csak keveset

–          Kerüld a cukros ételeket

–          Fogyassz sok folyadékot főként vizet vagy teákat, de semmiképp se cukros, tartósítóval ellátott folyadékot igyál

–          Kerüld az alkohol fogyasztást

–          Mozogj minél többet

A legfontosabb talán még az elhatározás, ugyanis anélkül hiába van tisztában valaki az egészséges életmód alapjaival és azzal, hogy mi lenne számára az egészséges, ideális fogyókúra, ha nem cselekszik.

Kapcsolódó cikkek:

Egészséges fogyókúra bejegyzéshez 1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.