A cékla egy nagyon finom savanyúság, finom a pörkölt vagy sült hús mellé. De a cékla fogyasztása segít leküzdeni a rákos sejteket is, sőt a vérszegénység ellen is hatásos.

A cékla ez a különleges rubint vörös gumós növény, egy kicsit mellőzött lett hazánkban, néha felkerül az asztalra egy jó sült hús mellé vagy egy finom pörkölt mellé, de mint gyógynövény elfelejtettük. Pedig nem csak magas vitamin tartalma miatt érdemes rendszeresen fogyasztani, hanem a benne található rostok miatt is, hiszen segít az emésztésben, így fogyókúra alkalmával is többet hetünk belőle.

A cékla ősét a vörös répát már kb. 3000 éve felfedezték, de tudósok csak napjainkban figyeltek jobban oda erre a különleges zöldségre, amelynek a gumóját fogyasztjuk.

A benne található E, B1, B2, B6, és C-vitamin tartalma valamint a magas rost anyagok miatt igen értékes gyógynövény is a cékla. Nem rég tudósok figyelme még jobban a cékla felé irányult, mert kiderült, hogy magas rost anyagának köszönhetően segít leküzdeni a vastagbél rák kialakulását, bár önmagában nem csodaszer, de ha szeretnénk megelőzni ennek a mai népbetegségnek a kialakulását, amely a rost szegény étrend miatt alakult ki, a cékla az élen jár.

Amikor a piacon céklát választunk érdemes a színét megfigyelni, mert a világos színű cékla kevesebb vitamint tartalmazz, mint a sötét vagy mély burgundi színben pompázó gumók.

A céklát érdemes lé formájában fogyasztani, akár sárgarépával akár paradicsommal keverve, hetente többször is. A cékla a vérszegénység ellen is kiváló gyógynövény lehet, mert segíthet a vörösvértestek regenerálásában és képzésében, szaporodásában is. Így azok a nők, akik vérszegények, sápadtak gyakran érzik magukat fáradtnak és levertnek, igyanak hetente kétszer céklalevet, vagy fogyasszák nyersen.

A céklakúrát érdemes 3 héten keresztül folytatni, ám ekkor nem szabad megfőzni, csak nyersen reszelve vagy lé formájában napi fél litert kell meginni, minden nap. A cékla hasznos lehet:

  •  vérszegénységénél,
  • rost szegény táplálkozásánál,
  • fogyókúránál,
  • rákos betegségnél,
  • pattanásos bőrnél,
  • májbetegségnél.

 

Ha egészségesen szeretnénk élni, próbáljuk meg minél többször beiktatni a céklát étkezéseinknél, és készítsük le minél változatosabban.

Ha valaki nem szeretné a céklát, étrend-kiegészítő formájában is elérhető koncentrált formában.

Forrás: kertvarazsmagazin.hu

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.