–    Határozzuk meg a célt és legyünk türelmesek

Jelöljünk ki egy célt (például 15kg fogyás), majd azt osszuk fel több kisebb célra, így biztosítva, hogy több sikerélményben legyen részünk- és ne menjen el a kedvünk a fogyókúrától. Emellett tartsuk szem előtt, hogy a fogyókúra nem megy egyik napról a másikra, hanem idő kell hozzá.

–   Kerüljük a drasztikus fogyókúra megoldásokat

Számos gyors fogyás tipp kering a neten és valóban vannak olyan diéták amelyek segítségével rövid idő alatt megszabadulhatunk  a felesleges kilóktól, viszont orvos, szakember tanácsa nélkül komoly következményei lehetnek egy ilyen fajta gyors fogyás megoldásnak, továbbá korántsem biztos, hogy nem szedjük vissza a kilókat rövid időn belül, ugyanis felléphet az úgynevezett jojó effektus,  ha nem vigyázunk kelőkép.

–    Változatos étrend

A fogyókúra nem arról szól, hogy ész nélkül koplalunk, ugyanis a szervezetnek biztosítani kell a megfelelő vitaminokat és ásványi anyagokat, ezért törekedjünk a változatos, ugyanakkor kalória szegény étrendre.

–    Éhesen ne menjünk vásárolni

Vásárolni csak úgy induljunk el, hogy előtte bekapunk valamit, máskülönben olyan dolgok fognak a kosarunkba landolni amelyeknek az égadta világon semmi keresnivalójuk nem lenne egy fogyókúrázó bevásárló kosarában.

–    Fogyasszunk sok folyadékot

Fogyókúra során fontos a megfelelő mennyiségű folyadék  bevitele a szervezetbe (2,5-3L minimum), ha lehet akkor  csak vizet fogyasszunk – és kerüljük a különböző cukrozott löttyöket, szénsavas üdítőket.

–    Kerüljük az alkohol fogyasztást

A legtöbb alkohol cukor tartalmú és olyan felesleges anyagokat is tartalmaz amit a szervezet nem tud feldolgozni. Továbbá éhségérzet is növeli az alkohol fogyasztás, miközben csökkenti az önkontroll képességét.

–    A reggelit soha ne hagyjuk ki.

A legtöbb táplálkozás tudós egyetért abban, hogy a reggeli a nap fontos étkezése. Fogyókúrázóknak pedig különösen fontos a reggeli, ugyanis beindítja az anyagcserét és feltölti a szervezetet energiával. A nap folyamán pedig kevésbé leszünk éhesek ami által elkerülhetjük a nassolást.

Néhány könnyű reggeli ötlet:

–  müzli gyümölcslével vagy joghurttal
– 1-2 főtt tojás zöldségekkel
– teljes kiőrlésű péksütemény egy pohár tejjel
– gyümölcs saláta
– sonkás szendvics alacsony zsírtartalmú sajttal

–    Mozogjunk rendszeresen

Legyen a napi programunk része a mozgás és amikor csak tehetjük menjünk a szabadba. Már napi pár perc mozgás is jótékony hatással van szervezetre és segíti a kalória égetést.

Kapcsolódó cikkek:

Fogyókúra tippek a hatékony fogyáshoz bejegyzéshez 3 hozzászólás

  • Talán kiegészíteném még két ponttal:

    1. Ne együnk lefekvés előtt!
    2. Kerüljük a nasit!

  • Visszajelzés: Propeller

  • Ildikó szerint:

    Üdv mindenkinek! Én 20 kg -ot fogytam de még kell vagy 10 kg-ot leadnom ahhoz, hogy elérjem a 80kg-ot. Ezt tűztem ki célként.

    Három dolgot tettem: (mások okulására)

    I.
    6 óra után nem ettem semmit! (ez fontos)

    II.
    Minden nap 15 percet tornáztam este 8 órakor.

    III.
    A harmadik dolog ami nagyon sokat rásegített a fogyókúrára, a torna után befeküdtem egy fekvő napsugárszauna nevű készülékbe 30 percet. Ez még tovább vitte a felgyorsult anyagcserém.

    Ezt csinálom 2 hónapja, eddig nagyon meg vagyok magammal elégedve.

    Bár még nem vagyok az út végén, de jól haladok…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.