A XIX. század végén a Pasteur Intézetben dolgozó Ilja Iljics Mecsnyikov orosz tudós azt kutatta, hogy a bolgár hegyi  pásztorok miért olyan hosszú életűek. Mecsnyikov felfedezte, hogy a tejsavbacilusok elpusztítják a bélben levő mérgező anyagokat és így tudományosan bizonyította a joghurt jótékony hatásait. Kitenyésztette a joghurtból a tej alvadását előidéző baktériumfajt és elkeresztelte bolgár tejbacilusnak, azaz Lactobacilus Bulgaricusnak. Ezért a felfedezésért orvosi Nobel-díjat kapott 1908-ban, s az ekkor megjelent tudományos munkája a joghurt potenciális előnyeiről szólt.

A 1940-es években Carasso vezette be a joghurtot az Egyesült Államokban, valamint megismertette a fogyasztókkal a gyümölcsös ízesítésű joghurtokat is a következő évtizedben.

Nézzük mi is van a joghurtban?

Kalcium
Testünk legfontosabb ásványi anyaga a kalcium. Elengedhetetlen a csontok fejlődéséhez (a növekedés során), valamint a fenntartható, egészséges csontok támogatásához, stabilitásához egy életen át. De a kalcium valójában ennél is többet tesz: hozzájárul az emésztő enzimek és az izmok normális működéséhez is.

Fehérje
Az emberi test 60%-a víz, 18%-a fehérje, 6%-a ásványi anyag és mintegy 16%-a zsír. A fehérje a 2. legfontosabb tápanyag a szervezetünkben, kb. 10-12 kg-fehérje található egy felnőtt szervezetben. A fehérje hozzájárul az izomtömeg növekedéséhez és fenntartásához, továbbá a normál csontozat megtartásához. A fehérjék nem tárolhatók a szervezetben, így a bevitelt nekünk kell biztosítani a mindennapi étrendünkben.

Reggeli finomság friss gyümölccsel, hogy jól induljon a reggel!

Hozzávalók:

  •  ½ banán, apró kockákra vágva (kb. 1/3 csésze)
  •  ½ alma, apró kockákra vágva (kb. 1/3 csésze)
  •  1 tk fahéj
  •  1 ek méz
  •  ¾ csésze natúr alacsony zsírtartalmú joghurt
  •  ½ csésze müzli
  •  1 narancs, hámozott (kb. 8-10 cikkre vágva)

Elkészítése:
Egy tálban összekeverjük a banánt, almát, fahéjat és a mézet, majd magas pohárban elkezdjük rétegezni a hozzávalókat. Alulra ¼ csésze joghurt kerül, rá a banán és az alma egyharmada (kb. 2 evőkanál), ezután 2 evőkanál müzli, 2-3 narancs cikk. Ismételjük meg a rétegeket kétszer. A tetejére müzli és narancs kerül.

Jó étvágyat kívánunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.