Rengeteg féle mozgás forma létezik, de ajánlott olyat választani ami illik a személyiségünkhöz, és amit szívesen végzünk rendszeresen. Sokan adják fel vagy bele se kezdenek a rendszeres testmozgásba, mert nincs meg a kellő motiváció. Az alábbi cikkben néhány tipp olvasható, hogy miként választhatod ki a számodra megfelelő sportot.

Ha szeretsz a szabadban lenni és nem bírod a bezártságot, akkor érdemes lehet  kerülnöd a fitness termeket és helyettük  olyan szabadidős tevékenységet választanod, amit szívesen végzel. Ilyen szabadidős sport lehetőség a kerékpározás, sétálás, futás, túrázás stb. Ha viszont szereted a társaságot akkor valószínű, hogy az edzőtermek világa a neked való: fitnes, spinning, aerobic és még ezerféle edzés forma közül választhatsz. A lényeg, hogy legyen meg a kellő lelkesedés.

Célok és motiváció

Tűzzél ki valamilyen célt, aminek nem kell hatalmasnak lennie, a lényeg, hogy kisebb sikerélményekkel gazdagodj, amik által motiváltabb, lelkesebb leszel és ezáltal nem dobod az edző cipőt a szekrény mélyére. Megfelelő cél lehet például a fogyókúra, hiszen az egyik leggyakoribb, ok, hogy valaki elkezd mozogni, az a fogyás. De lehet célod az alakformálás, a teljesítmény (napi 100m-rel többet futsz, 2kg nagyobb súlyt emelsz. 5 fekvőtámasszal többet nyomsz stb.) vagy akár egyszerűen a stressz csökkentése. Tehát az egyik legfontosabb dolog a motiváció. Ahhoz, hogy könnyedén megállapítsd, melyik sport illik legjobban a személyiségedhez a legjobb, ha többet is kipróbálsz. Jó ötlet lehet még személyi edző felkérése is, akinek szakértelme nagy segítség lehet az ideális sport kiválasztásában és aki noszogat, ha szükséges.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.