Rengeteg féle mozgás forma létezik, de ajánlott olyat választani ami illik a személyiségünkhöz, és amit szívesen végzünk rendszeresen. Sokan adják fel vagy bele se kezdenek a rendszeres testmozgásba, mert nincs meg a kellő motiváció. Az alábbi cikkben néhány tipp olvasható, hogy miként választhatod ki a számodra megfelelő sportot.

Ha szeretsz a szabadban lenni és nem bírod a bezártságot, akkor érdemes lehet  kerülnöd a fitness termeket és helyettük  olyan szabadidős tevékenységet választanod, amit szívesen végzel. Ilyen szabadidős sport lehetőség a kerékpározás, sétálás, futás, túrázás stb. Ha viszont szereted a társaságot akkor valószínű, hogy az edzőtermek világa a neked való: fitnes, spinning, aerobic és még ezerféle edzés forma közül választhatsz. A lényeg, hogy legyen meg a kellő lelkesedés.

Célok és motiváció

Tűzzél ki valamilyen célt, aminek nem kell hatalmasnak lennie, a lényeg, hogy kisebb sikerélményekkel gazdagodj, amik által motiváltabb, lelkesebb leszel és ezáltal nem dobod az edző cipőt a szekrény mélyére. Megfelelő cél lehet például a fogyókúra, hiszen az egyik leggyakoribb, ok, hogy valaki elkezd mozogni, az a fogyás. De lehet célod az alakformálás, a teljesítmény (napi 100m-rel többet futsz, 2kg nagyobb súlyt emelsz. 5 fekvőtámasszal többet nyomsz stb.) vagy akár egyszerűen a stressz csökkentése. Tehát az egyik legfontosabb dolog a motiváció. Ahhoz, hogy könnyedén megállapítsd, melyik sport illik legjobban a személyiségedhez a legjobb, ha többet is kipróbálsz. Jó ötlet lehet még személyi edző felkérése is, akinek szakértelme nagy segítség lehet az ideális sport kiválasztásában és aki noszogat, ha szükséges.

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.