Az őszi időszakban a legtöbb háztartásban naponta, hetente sütik a tököt, mert nagyon finom eledel. De amellett, hogy finom, még nagyon egészséges is! Nézzük sorban, hogy miért is tartjuk nagyon egészségesnek ezt az őszi finomságot.

A sütőtök A-, B-komplex-, C- és E-vitaminban, káliumban, magnéziumban, mangánban, vasban, cinkben, foszforban, rézben, folsavban, karotinokban és egyéb antioxidánsokban gazdag növényünk, mely az őszi időszakban majdnem minden család asztalán helyet kap.. Különösen magas béta-karotin tartalmának köszönhetően népszerű.

Tápérték adatok, Sütőtök
Mennyiség / 
Kalória (kcal) 26
Lipidek 0,1 g
Koleszterin 0 mg
Nátrium 1 mg
Kálium 340 mg
Szénhidrát 7 g
Rost 0,5 g
Cukor 2,8 g
Fehérje 1 g
A-vitamin8 513 IUC-vitamin9 mg
Kalcium21 mgVas0,8 mg
D-vitamin0 IUB6-vitamin0,1 mg
B12-vitamin0 µgMagnézium12 mg
      1. A teljesség igénye nélkül nézzük a sütőtök  7

    legfontosabb egészségmegőrző hatását:

  1. SZEMRE VALÓ HATÁS: magas A-vitamin tartalma miatt jó hatású a látásra, valamint a sütőtök karotinokban is gazdag, amelyek lecsökkentik az öregedéssel járó pupilla elváltozást.
  2. IMMUNRENDSZER TÁMOGATÓ HATÁS: a benne lévő értékes tápanyagok szinte mindegyike részt vesz az immunrendszer megfelelő működésének támogatásában.
  3. BÉLMŰKÖDÉS TÁMOGATÁSA: a sütőtök magas rosttartalmú élelmiszer, ezáltal segíti az emésztést. A rost segíti a táplálék megfelelő megemésztését és a fontos tápanyagok felszívódását.
  4. SEGÍTI A FOGYÁST: a sütőtök kalóriában szegény és rostban gazdag. A rost hosszan tartó teltségérzetet biztosít, ezzel csökkentve az étvágyat.
  5. BŐRFIATALÍTÓ HATÁSÚ:  a sütőtök magas A-vitamin tartalma késlelteti az öregedést és segíti a fiatalos bőr fenntartását. Ezen felül a béta-karotin csökkenti a nap által okozott bőrkárosodásokat is, bár ennek az őszi időszakban kevesebb jelentősége van, kivétel a vénasszonyok nyara.
  6. GYULLADÁSCSÖKKENTŐ HATÁSÚ: a karotinoknak köszönheti gyulladáscsökkentő hatását, mely által csökkentheti a rák, a szívbetegség, a 2-es típusú diabétesz és a köszvény kialakulását. A béta-karotin az érelmeszesedést is megelőzi.
  7. VÉRNYOMÁSCSÖKKENTŐ HATÁSÚ: a sütőtök magas káliumtartalmának köszönhetően segíti a vérnyomás szabályozását. Magas káliumtartalmának köszönhetően elősegíti a felesleges víz és só kiürülését.

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.