Fontos, hogy testünket, bőrünket ne csak kívülről, hanem belülről is ápoljuk. Persze nem arról van szó, hogy együk meg a hidratáló krémet, hanem arról, hogy táplálkozzunk egészségesen és vitaminokban gazdag ételeket fogyasszunk. Néhány vitamin különösképp jó hatással van a bőr, haj és körmök egészségére, amelyeket szépségvitaminoknak is szoktak nevezni . Nézzük melyek is ezek a szépségvitaminok:

A vitamin

Az A vitamin vagy hétköznapi nevén retinol , amit szoktak még hámvédő vitaminnak is nevezni egy zsírban oldó vitamin fajta, ami jelentős szerepet játszik a bőr épségének megőrzésében, mivel csökkenti a  kollagén lebomlását és elősegíti a mélyen fekvő bőrrétegben az új kötőszövetrostok kollagénből való kialakulását. A napi A vitamin szükséglet 800mg, amit főként belsőségekből, tojássárgájából és tejtermékekből nyerhetünk legkönnyebben.

Biotin (H-vitamin)

A napi szükséglet mindössze 1,6 mikrogramm, de hiánya elég kellemetlen tünetekkel járhat mint például bőrgyulladás, szőrzet kihullása. Forrása  a máj,paradicsom és a tojássárgája.

B2- vitamin

A B2- vitamin kulcsfontosságú szerepet játszik a sejtek oxigén felvevő folyamataiban. Továbbá a zsírsavak lebontásában és méregtelenítési folyamatokban vesz részt. Hiányában bőr – és nyálkahártyatünetek alakulhatnak ki, ajkak és a szájzug berepedezik. Mivel a bélflóra is termel  ilyen vitamint,  hiánya nagyon ritka.

B6 vitamin (piridoxin)

Nagy szerepet játszik a bőr anyagcsere folyamataiban. Ha a szervezetben B6 vitaminhiány lép fel ,akkor kellemetlen bőrtünetek tapasztalhatóak. A napi B6 vitamin szükséglet 2mg, aminek pótlása nagy gondot nem okozhat, ugyanis rengeteg féle élelmiszerben megtalálható. Főként húsok, tojás, tejtermékek tartalmaznak B6 vitamint.

C-vitamin
Talán a legismertebb vitamin fajta a C-vitamin, aminek rengeteg féle funkciója van, viszont a szépségápolás szempontjából a bőröregedés gátlás és antioxidáns hatása a lényeges. Forrása a citrom, paradicsom, gyümölcsök, zöldségek, káposzta. Érdemes frissen fogyasztani a C vitamint tartalmazó ételeket, ugyanis hő és oxigén hatására rendkívül érzékeny a C-vitamin.

Cink

A  szervezetben kb. 2-3 grammnyi cink található, ennek egy része a hajban és a bőrben. Hiánya hajhullást és bőr gyulladást válthat ki. A napi szükséglet 9mg, amit főként húsokból, tojásból, májból lehet legkönnyebben kinyerni.

E vitamin

Az E-vitamin antioxidáns hatású anyag, amely segít semlegesíteni a szervezetben felhalmozott, káros hatású szabad gyököket, továbbá védi a sejthártya épségét és gátolja a bőr öregedését. Egy felnőtt nőnek napi 12 milligramm az E-vitamin szükséglete. A legtöbb E-vitamint tartalmazó természetes források, főként a növányi olajok (napraforgó,tökmag,olíva), gabonacsírák és a zöld növények. Felszívódását C-vitamin és szelén egyidejű fogyasztása segítheti.

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.