A tavasz a fogadalmak és fogyókúrák ideje. Rengeteg féle  fogyókúra és diéta létezik, melyek népszerűségi listája évről-évre változik.

A fogyókúrák lényege nem a nem evés, hanem az evés! Éhezés nélkül kell fogyni, mert az éhezés kimerít és nem engedi, hogy az emberek folytassák rohanó életmódjukat, feszített munkatempójukat. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mit együnk és mit ne együnk!

Vegyük sorba melyek a legismertebb diéták!

  • A vércsoport diéták az egyén vércsoportját veszik  alapul, eszerint határozzák meg, hogy melyik vércsoportú ember mit ehet.
  • A legnehezebb betartani talán a 90 napos diétát, amely keményítő-, zöldség-, gyümölcs-, fehérje- és más napokat iktat be, pontos sorrendben. Ez eleve feltételezi, hogy nem nagyon lehet elmenni családi ünnepekre, rendezvényekre, vállalati bulikra.
  • A tavalyi év talán legkedveltebb diétája az  Atkins-diéta – amely a szénhidrátok teljes vagy részleges megvonásán alapul és engedélyezi a zsírt és a fehérjét – mintha kissé veszítene népszerűségéből. Ellenzői azt vetik a közelmúltban elhunyt Atkins doktor szemére, hogy a szénhidrátokat nem szabad megvonni, mert szüksége van rájuk a szervezetnek.
  • A szénhidrátok nem száműzhetők teljesen az étrendből akkor sem, ha nem fogyaszt a diétázó csokoládét, fagylaltot, süteményt, édes üdítőket, gyümölcsöket, kenyérfélét, ugyanis számos készételben, zöldségben vagy éppen húskészítményben is van – rejtve – szénhidrát.
  • A káposztaleves-kúra ártalmatlannak tűnik, de nehezen betartható, a társasági életet ugyancsak szinte teljesen kizárja és sokat kell vele bíbelődni.
  • A Norbi update  módszer lényege, hogy bizonyos étel- összetevőket csak a nap bizonyos szakában lehet fogyasztani. Este már szénhidrátokat, nehezebb ételeket tilos enni.
  • Ehhez kapcsolódik a legegyszerűbb fogyókúra: elhagyni a vacsorát, az alkoholt és az édességeket. Ez a legtöbb esetben hat, mégis nehéz betartani, mert minden társasági esemény, családi vacsora az estéhez kötődik.

Minden fogyókúra alapelve: sok ásványvíz, sok zöldség (de nem a lisztesek: gabonafélék, krumpli, bab, borsó, lencse, gesztenye kizárva) kevés gyümölcs, kalóriaszegény levesek, gyógyteák fogyasztása.

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.