Visszatérő fájdalmak kínozzák a térd és a csípő területén? Nehezére esik a lépcsőzés, és lassan a mozgás szabadságára is rányomja bélyegét a porckopás? A betegség már a kezdeti időszakban is okozhat komoly fájdalmakat, a panaszok pedig az időjárástól függően akár fel is lángolhatnak. Bár kétségtelen, hogy a háttérben genetikai tényezők is állhatnak, de sokkal gyakoribb, hogy az ízületek túlerőltetése okozza a porckopás tüneteit. Erre legtöbbször a helytelenül megválasztott mozgásforma alkalmával kerül sor, de nem ritka az sem, hogy fiatalon elszenvedett sportsérülésekre vezethető vissza a későbbi ízületi fájdalom. De akkor mégis mi a megoldás?

Mondjon le a testet és lelket egyaránt feltöltő testmozgásról? Szabad-e egyáltalán az oly sokat emlegetett komfortzónát elhagyni az edzések során, vagy ez automatikusan sérüléssel fog járni? Az izuletor.hu azt javasolja, hogy a porckopás lassítása érdekében mindig ügyeljen arra, milyen mozgást választ, és mennyire helyesen történik a gyakorlatok kivitelezése.

A túlerőltetés sérüléshez vezethet

Azok, akik fiatal felnőttként valamilyen sportsérülést szenvedtek el, gyakran már a harmincas éveik elején arra panaszkodnak, hogy a porckopás jeleit észlelik magukon. Éppen ezért nagyon fontos, hogy legyen bármilyen életkorban is, a választott mozgás során törekedjen a biztonsággal végzett gyakorlatokra. Ebben nem csak az alapos bemelegítés segíthet, hanem az is, ha szakember mutatja meg, miként érdemes az egyes gyakorlatokat végrehajtani, milyen testtartásra célszerű ügyelni. Csapatjátékok vagy futás során fontos, hogy tudja, hol vannak határai. Az edzettség legalább olyan lényeges, mint izomláz és húzódás esetén a pihentetés. Abban az esetben ugyanis, ha sajgó ízületekkel vág neki az újabb táv teljesítésének, vagy emelgeti a súlyokat a teremben, a test automatikusan kímélni kezdi majd a fájó területeket. Ennek pedig a mozgáskoordináció láthatja kárát, vagyis jó esélye lesz a lesérülésre.

Porckopás ellen testmozgás

Mielőtt azt gondolná, hogy fő a biztonság, és inkább lemondana a mozgás áldásos hatásairól, érdemes tudnia, hogy a porckopás tünetei kiválóan enyhíthetőek rendszeres edzésekkel. Ez nem másra vezethető vissza, mint arra, hogy a mozgással az ízületet körülvevő izmok megerősödnek, és így az ízületek tehermentesíthetőek. A sport fejlesztő jellegét közérzetén, állóképességén is meg fogja érezni, idővel pedig növelheti az edzések intenzitását is. Manapság nagyon sokféle mozgásforma közül választhat, így mindenki megtalálhatja azt a típust, amelyben örömét leli.

Különösen fontos, hogy ha ülőmunkát végez, akkor fokozottan odafigyeljen az aktív szabadidőre. Már napi 30 perc mozgás is sokat számít, de legjobb, ha egy órát rá tud szánni arra, hogy testét karbantartsa. Még a rohanó mindennapokba is beilleszthető a mozgás, minden csak szervezés és akaraterő kérdése. A porckopás tüneteinek ilyen módon történő enyhítésével sokat tehet életminősége javítása érdekében.

porckopas

 

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.